Co to dělá při jízdě, hlavně po zahřátí ? Může to být i vadné teplotní čidlo a ohřátý motor pak stále dostává bohatou směs jako studený, totéž může být i vadným termostatem ( na rozdíl od starých škodovek, kde vadný termostat zůstal zavřený a upekls to, tady vadný nezavírá a tudíž se voda stále prohání celým okruhem a neohřeje se na potřebnou teplotu. Takže motor pořád dostává obohacenou směs jako studený. Tomu by odpovídaly zvýšené otáčky volnoběhu, vyšší kouřivost ( našedlý ????) a pach benzínu.... vadný katalyzátor by tohle způsobovat neměl, možná by se trochu zvedla hlučnost, ale ne spotřeba, volnoběh ani spotřeba. Naopak by to mělo jet objektivně líp. U pár aut už jsme katík nahrazovali kusem trubky a dávali ho tam jen na STK. Po 20 letech provozu je stejně nanic. A lamda je před ním., tak že tu neovlivní... PS: a nemáš nějakou netěsnost na výfuku před lambdou