Zas tak moc neplaš, chlazení na motorových vozidlech pracuje jako přetlakové, funguje to jako papiňák, ale proto, že čím větší tlak, tím vyšší je zapotřebí teplota k varu vody. Využívá se u toho jevu nabývání obsahu vody se stoupající teplotou. Proto má chlazení rysky minimum a maximum, to jsou oblasto, kde se voda spolehlivě při ohřevu natlakuje na potřebný tlak. Normálně by ti měl motor pracovat s teplotou okolo 85st.celsia, ale jsou tam oblasti, kde je ta teplota vyšší a moc blízko k varu, tj. 100st. celsia, Jakmile by to začlo vařit a tím pádem vyrábět páru bylo by po chladícím okruhu, nebo celém motoru. Zvýšením tlaku v chladící soustavě se zvedne teplota potřebná k varu na asi 138st. celsia, čímž se vytvoří potřebná teplutní rezerva, aby nepářil. Proto vadné víčko na chladiči, nebo respektive ježdění s ním zničí motor.