02.12.2014 21:06 -
Termostat - teplota motoru XANTIA
Vím, není to tady o Xantiích, omlouvám se, ale jsou tady zkušení řidiči, proto se ptám tady Vás.
Mám Xantiu 2,0 HdI 81 kW. Nevím jestli je to normální.
Mám tam už druhý termostat a situace pořád stejná. Teplotu drží na 75 st. Celsia. Motor se do pracovní teploty zahřeje tak po 10 km, tedy jezdí permanentně podchlazený.
V létě mi to tolik nevadilo, ale v zimě špatně rozmrzají okna a též je zima v autě. Těch 10 stupňů na radiátoru prostě chybí.
Tak bych se chtěl zeptat těch, kdo mají zkušenosti, jestli je to normální anebo koupit další termostat v pořadí už třetí? A pokud koupit, tak jaký abych nekoupil další šmejd?
Podle mého názoru by měl být motor s dobrým termostatem zahřát na pracovní teplotu tak po ujetí dvou kilometrů anebo nějakých 5 minut volnoběhu. Pracovní teplota by měla být něco kolem 83 až 85 stupňů, 75 stupňů mi nepřipadá normální. Na stávajícím termostatu je vyražen údaj 83 st. C. Tolik ale měl někdy v létě když jsem jel do kopce s naloženým vozíkem. Měl bych být rád, že se mi auto nepřehřívá, ale nejsem. Podchlazený motor trpí a jak bude větší zima, budu trpět též já ve špatně vytopeném autě s opocenými anebo namrzlými okny.
Tak by mne zajímal Váš názor na to. Jinak zdravím po delší době všechny majitele BX. Pořád vlastním BX 1,7 TZD break. Co se týče termostatu a topení, taky nic moc. Ventilátor jde pomalu. Tam jsem přidal ruční spínač na ventilátor od klímy, takže dva ventilátory mi ta skla ofoukají. Možná to dám taky tak do Xantie taky, ale stejně mi bude chybět na radiátoru těch 10 stupňů.
Takže co si o tom myslíte? Děkuji Vám za odpovědi.