21.09.2015 20:11 -
Re: Jak nejlépe s dosluhujícím Citroenem BX?
Po delší váhání jsem se rozhodl svůj BX prodat. Důvodem je vlastnictví dvou Xantií a tři auta je na mne mnoho. BX využíván na práci, takže žádný krasavec, ale kdyby se mu poskytl lak, zazářil by. Interiér opravitelný, mechanicky v dobrém stavu. Byl udržován tak, aby kdykoli mohl sebedelší trasu po republice za každého počasí. Do zahraničí jsem s ním nejezdil. Provozován do poslední chvíle.
Je mi líto, loučit se s ním budu těžko. Na Citroenech BX jezdím od roku 1997, toto je už druhý BX. Ten první jsem prodal s nájezdem 415 tisíc km, motor ve stavu, že ho koupil slovenský zájemce právě kvůli motoru. Jezdím šetrně, údržbu jsem prováděl svědomitě, olej vždy syntetický anebo polosyntetický 10W40 nebo 5W40. Hydraulika pravidelně servisována, opravena nedávno. Zvedá se to přijatelně.
Proč Vám píšu tuto zpověď. Chtěl bych radu. Nevím, kolik bych měl za to chtít. Napsal jsem inzerát tady do inzerce. Nevím ale kdo by měl platit eko. Kupující nebo prodávající? 10 tisíc jsem tam napsal. Je to přijatelná cena? Na údržbě jsem nešetřil, ale lak jsem neřešíval. Proč?
Měl jsem strach ze zlodějů, vycházel jsem z toho, že když bude automobil "zapatinován", nebude tak lákat zloděje, jak krasavec napeštěný. Tak proto. Naleštění, nastříkání, vystříkání podvozku, všechno mohu zařídit, mám za ta léta docela síť automechaniků a lakýrníků na koho se obrátit, nicméně neznám vkus a potřeby nového majitele. Proto radši bez laku. Nový majitel si může barvu vybrat.
Případně vážnému zájemci mohu udělat STK. Udělá v pohodě a bez korupce, jen bych považoval za zbytečné, kdyby to někdo chtěl na součástky. Další informace v inzerci.