no Snoop nejdřív si pročti pár článků o Tribotechnice a o vlastnostech olejů apod, myslím že se řídíš až moc mýty než skutečností a realitou. Rozdíl mezi polosyntetikou a syntetikou děláme jen my v Evropě, ale jinak se už oleje rozlišují spíše podle výkonostní charakteristiky a samozřejmě podle použití dle venkonvních průměrných teplot. Dnes i minerální oleje obsahují aditiva na rozpouštění usad a nečistot i karbonu.
Tvoje tvrzení : "Syntetický olej má lepší mazací schopnosti při zahřátí na vyšší teplotu beze změn na hustotě a kapalnosti oleje. Kdežto minerál při zahřátí řídne a je více tekutý"
je mírně zavádějící ale asi myslíš syntetiku jako 5w-40 a polosyntetiku jako 10w-40 pak to není až tak pravda, tato syntetika má rozsah vizkozit pro provozní teplotu dle tabulek mírně vižší tu horní hranici než polosyntetika takže ne že polosyntetika je více tekutá tomu tak není ale syntetika s největší pravděpodobností bude tekutější. U té zimní hodnoty 5w a 10w na to je zas syntetika lepší (rychleji se dostane k mazaným místům). Za další olej na sebe musí vázat nečistoty mezi které karbon patří jinak by neměl čistící schopnosti ty se pak vevýměněné intervalu z motoru vylijí furt lepší než kdyby zůstal někde a neustále narůstal.
Jinak ta čísilka pro tvou informaci jako 5w-40 znamenají první to 5W vizkozní udaj pro zimní období tj do jakých teplot se muže olej použít aby byl schopen mazat, ten druhý udaj je vizkozní udaj oleje pro vyšší letní teploty kdy je zas olej schopen mazat. V tabulkách zujistíš jaký teploty těmto číslům odpovídají. Pak olej charakterizuje výkonostní třída API ACEA atd..
jinak zde jsou linky a ty pročti: .link. .link. .link.