Náhrada za dusík je vzduch .... pokud možno suchý, zbaven vlhkosti.
Vzduch se používal v pružících jednotkách např u autokrosových speciálů, podle charakreru tratě se nafoukne.... a na teréních motorkách taktéž.
Myslím že dusík je dost dobrý, a uvažovat o tom, co vlastně ti francouzi plní do koulí hraničí s paranoiou, všude v odborné literatuře a na webech se píše o dusíku - nitrogen ... ale třeba tam dávají P.R.D.
Pokud vím, CITROËN distribuoval do svých servisních středisek, svoje jednoduché zařízení na dofukování dusíkem ....
HYDROPNEUMATIC SUSPENSION
On the Citroën DS 19 or ID 19, each of the independent wheels is connected to the body by a lever arm, integral with a piston. This piston acts, in a cylinder, on the hydraulic fluid, which compresses, to a varying degree, following the action of the piston, a constant mass of gas in a suspension sphere located above the cylinder and fixed on the body. These spheres do not contain ordinary air as in the majority of other so-called pneumatic suspensions, but an inert nitrogen-gas. A perfectly tight rubber diaphragm separates the nitrogen from the hydraulic fluid, while at the same time allowing considerable changes in volume, owing to its elasticity.
Velmi pěkné stránky o systémech odpružení, je tam i to, co je použito na "MINI" (Hy-Lo) Hydrolastic .link.
Pavel se ale ptal na uplně jinou věc ... Řekl bych že ty FC by měly být měkčí než FB , je možné je namontovat oboje, není v nich velký rozdíl.