1) Myslim li se pokud chceš kompletně renovovat motor hm no tak ani těch 20 asi stačit nebude. Záleží na tom co jak se bude měnit ale to pozná jen zkušený motorář. Pokuď uvažuješ o renovaci tzn písty pístní kroužky vložky ventily vodítka hydraulická zdvihátka klikovka ložiska na klikovce olejové čerpadlo resp náhon olej čerpadla , veškerá těsnění gufera, no s tím vším musíš počítat pokuď uvažuješ o RENOVACI abys měl jako nový motor. A to nebude i tak za levno.
2) Druhá věc je co je to rozumná renovace tzn nechají se ty díly co jsou relativně v pořádku ale to upřímě nepoznám ani já ani nikdo kdo se mrkne okem a řekne to je ok to chce měřit měřit měřit. A zkušeného člověka na toto. Například mě, blbé 8 ventil benzín - "hlava" srovnání + renovace vačky tzn dva palce byly špatné - museli se navařit a pouhým zabroušením ventilů a sedel a vymezením ventilové vůle + práce stála 4200.
Vem si že 16V těch ventilů má dvakrát tolik a vem si že do toho motoru nevidíš tzn bud máš motor navíc a na tom se rozhodneš udělat renovaci a nebo je to jen risk o tom že to rozděláš a zjistíš že to nestojí za to a složíš zpět utratíš pár peněz za věci které se nutně při tom rozdělání pos... tak jako tak utratíš love bud koupí motoru nebo rozděláním to v každém případě.
Takže ono renovovat motor nebo koupit jinný funkční no já bych se do tý renovace nepouštěl pokuď bych něměl HIPER SUPER karoserii a GARAŽOVANÉ AUTO jinak to považuju za nadšení pro věc což je bláznovství ale zase hezký koníček.
PS: můžeš ušetřit když si seženeš náké známé a nebo řadu věcí můžeš teoreticky udělat sám, pak tě to třebas vyjde mnohem levnějc.