šílenství na 4 kolech, úžasný když to jede ,příšerný ,když ne
manuální zručnost na toto auto 9 bodů z 10 třeba
když chce obvykle 1 věc vyměnit ,dalších 5 sundáváš
specifický závady k pláči - třeba vycvykaný C kroužek za 5 kč ,co neudrží homokineťák a zničí se komplet vnitřek kloubu,nebo gufero za 25 kč ,ke kterému se 2 hodiny dostáváš
nedořešený axiální ložisko kardanu - nechráněné,tenké,vystavené všemu bordelu( a citroen to nacenil na 5tis)
nesehnatelné silenbloky rozvodovky - musíš si vyrobit
neznámý stav přenosových hřídelí ( už jich tam je)
žere to jako bagr i trávu kolem cest
hlučné,konstrukčně nevyzrálé hlavně zadní náprava
atypické hydro , opravy reálné ale protikusem a obykle raketa...
citlivé tisíchrany na stržení ( a že jich tam je...)
většinou je to auto před rozsáhlou rekonstrukcí ....banality jako motor nebo náprava ven je rutina
atyp štelování výšek ( jako hydro vedení) většinou nutný nový pavouk
hnije to jako vše ,zvášť od nádrže do zadu,pod zavěšením ,nosníky( někdy se tama dá strčit ruka krz) a pod víčkem nádrže
často nesprávný typ pneu v TP ,což je neřešitelné
auto pro člověka ,co už 1 normální auto má a garáží ,kanálem nebo zvedákem
často neznalost lidí v servicech ,jak se to proboha opravuje
nutná manuální zručnost ,s COčkem, nrebo zámečník ,elektrikář ideál ...
většinou opravy svépomoc,protože to auto nikdo nikdy neviděl a autorizák to má leda na papíře , v databázích to auto prostě není
nesehnatelné ND ( a kolikrát v žalostném stavu)
problematické rozvodovky ,drahé oleje ,časté výměny v 4pohonu ,elektro kolem motoru jak z pravěku.....
ceny oprav nemá cenu uvádět ....když to auto má 30 let a neustále se rekonstruje opravuje ....
nesehnatelné některé komponenty - jako je bezpečnostní manžeta kardanu ,nutno někde vyrobit ( rubena to neumí) těch pár shodných dílů s 405 Bx to nezachrání
i kardan bývá často před repas....
převodové poměry na stavené na sílu,takže 100 km točí při 3500 ot a průměr je 9 /100 základ, umí to i 15/100 v poho ....
jedině při 60 km /h to žere 6.5
jinak shodné závady co klasika Bx .....super je mít ještě jednu 4x4 na díly ale Bx ,ne 405 ,spostu věcí nepasuje
je dobré mít povědomost o klasika hydro ,jaké kde jsou O kroužky ,manžety,těsnění..bez toho to nejde
a uvědom si ,že tohle auto je módní výstřelek od citroenu - nepočítalo se ,že by to jezdilo víc jak 10 let .Takže soudruzi něco poddimenzovali ( zavěšení kolem motoru převodovky rozvodovky,ložisko ),někde šetřili ( výfuk otočilo zrcadlově ) ,někde ne(ramena zadku z Xm kombi).
Časem se to stejně ozve . Ty 1.9 ky taky foukaj pod hlavou ,moje to má za sebou asi při 220 tis km.
Co jsem koukal na web ,a je to jedno ,jestli je to Norsko , Francie ,Nový Zéland , fotky jak přes kopírák -- vyvařování,lakování, zadek nebo motor venku ,auto zvedlý,měněný trubky na hydro , všechno z gumy nové,nový vložky zadních ramen.....