Výstupní napětí alternátoru který není max. zatížen omezuje regulátor. Max. napětí naprázdno má být 14,4V, což je mez, kdy začíná akumulátor "vařit". Pro těsné gelové akumulátory se udává max. napětí 13,8V - ten nesmí začít plynovat v žádném případě - sichr je sichr. Pokud ti to dává naprázdno 13,5V a po zatížení (např rozsvícení světel) jde ještě níže, mohl by být někde problém, často cenné desetiny voltů mizí na přechodových odporech svorek a kabelových ok, u olověnných svorek též bývá problém v zalisování kabelu. Změř napětí při zátěži (puštěno max spotřebičů - světla, mlhovky, vent. topení, ohřívání zadního skla, pulsující zátěž jako blinkry ne kvůli měření) na vývodech akumulátoru(ne na svorkách) a pak přímo na altíku (kostru taky na altík). Potom úbytek v kostrách (- altíku oproti -vývodu akumulátoru) a úbytek na plusovým vedení (+šroub altíku proti + vývodu aku) a z toho měření si udělej závěr. Špatný spoj, kde je ztráta se taky po chvíli zahřívá (zkouška rukou nebo profesionálně termokamerou) Kontrolu zaslouží i spoj u startéru, kde se napojuje tenčí kabel k altíku s tlustým od startéru k aku. Pokusům zdar. Můžeš měřit při volnoběhu a pro srovnání při zvýšených otáčkách 1500 - 2000ot, kde altík dává o poznání více.