Množství emulze závisí na okolní teplotě a zahřátí motoru. Pokud se v zimě popojíždí jen po městě s prakticky nezahřátým motorem, dělá se jí víc, až zamrzne, zneprůchodní hadice a pak to vyráží olej všude možně, včetně deklu nahoře, měrky atp.
Naopak v létě nebo pokud se v zimě jezdí dostatečně dlouhé trasy, aby se zkondenzovaná voda stačila teplem motoru odpařit, se jí dělá podstatně méně.
Je to výsledek mizerně navrženého systému nalévání oleje a odvětrávání prostoru deklu vačkové hřídele. Ale abych tentokrát soudruhům z PSA nekřivdil, jedna paní povídala, že stejně blbě to mají navržené i nějaké Fordy.
Možná by pomohlo do hadice pod nalévacím hrdlem navrtat díru pro lepší odvětrávání, případně ji omotat hadičkou, která by ji ohřívala chladicí kapalinou. Nad druhou možností jsem hloubal, chtěl jsem použít hadici od vyhřívání karburátoru, ale už na to nedošlo, takže nedovedu posoudit, nakolik by to pomohlo.