No já jsem udělal upgrade z BX 19 TRI na Xantii 1,8 16V před dvěma měsíci. BX jsem si samozřejmě nechal pro radost jako druhého miláčka. Obě auta maj svoje kouzlo. Co se týče zmiňovaného oreznutí tak to moje Xantie nemá ( je taky z 98). Podle mě to chce dobře a spíš dýl vybírat, což asi není novina. Musim ale říct, že jsem to na jedné Xantii, kterou jsem obhlížel, taky viděl. Osobně si myslim, že Xantie je dobrá volba za rozumné peníze. Spolehlivostí se vyrovná i předčí adorovaný "český" sen z MBwerke ( dle TUV) a co do designu, komfortu a pohodlí hraje úplně jinou ligu. Na druhou stranu je pravda, že za dva měsíce ježdění těžko dělat nějaké dalekosáhlé závěry. Pravdou taky je, že se na ní neobjevily žádné závady a to je každý den v používání.
Co bych určitě zmínil při srovnání s BX, co mě překvapilo na první dojem, je fakt, že tahle Xantie je jaksi rozvážnější co do dynamiky jízdy. Zkrátka když šlápnu na plyn v BX, tak okamžitě cítím naskakující násobky G , zatímco Xantii to zrychlení chvilku trvá a je dobré jí držet v otáčkách. Stejnou zkušenost jsem udělal i s Xantií 2,0 16V.
Takže když to shrnu, Xantie ano, ale určitě dobře vybírat. Co se týče zmiňovaného kousku, ty kilometry bych bral jako zajímavost. Jedině že by s tim jezdil jenom nějakej důchodce za roh do Lídlu a zpátky, ale to, jak všichni víme, je takový fenomén Yeti ( každý o něm slyšel, ale nikdy ho nikdo neviděl).