Tohle mi přišlo od kamaráda mailem i s fotkama jak vypadají ty čáry přes vozovku plus kamery ve dne i za světla. Docela síla..
Nová past na řidiče, za jednu cestu Prahou, Ústím n. Labem, nebo třeba i Zlínem může řidič, má-li smůlu, přijít o řidičák! Pozor, nemluvím zde o silničních pirátech, ale o běžném řidiči, který není připraven na nástrahy, které na něho v pražských, ústeckých nebo i zlínských ulicích číhají.
Co je vlastně úsekové měření a jak funguje? Úsekové měření je prakticky měření v cca 200 až 300 metrů dlouhém úseku prováděné pomocí kamer na vjezdu a výjezdu. Kamera spolu s fotografií každého projíždějícího automobilu zaznamená čas vjezdu a výjezdu z daného úseku a podle rozdílu časů dojde k následnému vyhodnocení doby průjezdu vůči ujeté vzdálenosti, čímž systém vyhodnotí průměrnou rychlost.
Podle statistiky ministerstva dopravy každý třetí řidič na místech s tzv. úsekovým měřením projede vyšší, než povolenou rychlostí. To při současných povolených rychlostech právě na místech s tímto měřením není žádný kumšt a tato jízda se v žádném případě nemusí podobat "závodům" a hazardu se zdravím. Například na dálnici "Jižní spojka" je až do 23. hodiny omezení 80km/h a stálá úseková měření mají na růžích ustláno, protože 80km/h na dálnici jezdí opravdu málokdo a když chce člověk jet alespoň v koloně a dopravu příliš nebrzdit, má na tachometru rychlost okolo 100km/h. Bohužel, PRO VĚTŠINU ŘIDIČU se i jedna taková jízda může stát osudnou. Stačí aby jste měli alespoň trochu těžší nohu na plynu a jeli po "dálnici" třeba 105km/h, nikterak závratnou a v porovnání s běžnou 130km/h povolenou rychlostí na dalších podobných komunikacích už vůbec ne vysokou rychlostí.
Na dvou úsekových měření, které stojí několik kilometrů po sobě můžete při porušení rychlosti více než o 20km/h zaplatit DVAKRÁT POKUTU 2 500 Kč, přijít o 6 bodů a co zřejmě většina lidí ani netuší, navíc, na půl roku přijít o řidičský průkaz. Poruší-li totiž řidič 2x v témže roce rychlost o více než 20km/h v obci, nebo o 30 a více km/h mimo obec, automaticky je mu na 1/2 roku odebrán řidičský průkaz a to i přes to, že nenasbíral 12 ale pouze 6 bodů.
Jak se proti úsekovým měřením chránit? Jelikož v těchto situacích, kdy oproti klasickému radaru úsekové měření prakticky nic nevysílá a je radarovým detektorem až na výjimky nemožné odhalit (pouze některé typy antiradarů dokáží detekovat úsekové měření v noci, kdy je na kamerách aktivní infra přisvícení - ukázka zde – obr 09 ), jedinou ochranou, kterou řidič má, jsou jeho vlastní oči. Úsekové měření je většinou velice dobře odhalitelné a to kamerami nad měřeným jízdním pruhem, ale zejména cca 10cm širokou bílou příčnou čarou na vozovce v místech, kde by jste ji LOGICKY NEČEKALI !!!
Pozorný řidič tuto "anomálii" na vozovce prakticky nemůže přehlédnou. Stane-li se Vám, že do takovéhoto úseku s omezením na 80km/h vjedete například stokilometrovou rychlostí a nechcete být změřen, doporučuji vám OPATRNĚ zpomalit řekněme na 60km/h tak, aby vaše průměrná rychlost při projetí úsekem odpovídala nejvyšší povolené rychlosti.
Úseků s tímto typem měření bohužel není nikterak málo, zde uvádím známá místa v Praze: