Má někdo hloupé otázky, nebo má někdo hloupé odpovědi ? Někomu se může zdát že někdo z nás má hloupé otázky.
Třeba jako nedávná otázka co je to LHM viz. .link. . Může se třeba stát, že se někdo zeptá, kde ji nalít. Člověk který se poprvé setkal s hydraulikou asi těžko bude vědět co je to LHM. Může to být nováček co nemá ani páru o tomto voze. A co napadne nás ? Místo toho aby jsme napsali pro nás znalé velice jednoduchou odpověď na dané téma, odpovíme tak, že zadupeme svou odpovědí člověka neznalého do země. Řeknete si ..... na toto téma je tady nepřeberné množství přízpěvků ....... ať si to najde. A místo toho aby jsme dali buďto odkaz na dané téma, nebo odpověděli na tak jednoduchý dotaz, napíšeme pár slov pro nás jednoduchých "najdi si to, už se tady o tom několikrát psalo", nebo třeba " si děláš prdel ? tohle je vtip ?" a jim podobné odpovědi. Opět prostě zadupeme svou odpovědí člověka neznalého do země. Pro nás věci jednoduché, jako třeba hledání na webu se zdají být banalitou ale mějme na paměti, že existují lidé, pro které je hledání na webu dlouho trvající španělskou vesnicí.
A co třeba téma prodeje ? .... Někdo dá prodat třeba vůz. Namísto do inzerátů to dá do diskuze. Samozřejmě se hned rozběhne diskuze o jeho technickém stavu .... ale bohužel né otázky na jeho technický stav ale přímo hodnocení jeho technického stavu. Jak může někdo hodnotit stav vozu, aníž ho viděl ? Dokonce ani fotka neřekne vše. Jsou to jen úvahy a dohady, které odradí případného kupce na to, aby se jel vůbec na to podívat. Nebo odpovědi typu " ses zbláznil" a podobně. Ano kritizuj jeho technický stav a k autu danou cenu ale prvni se jeď na to auto podívat Jsou auta která vypadají na fotce dobře ale jejich technický stav je žalostný, naopak jsou auta která nevypadají na první pohled až tak dobře ale jsou v dobrém technickém stavu. Taky se naskýtá otázka ceny a mé zkušenosti jsou takové, že ceně téměř vždy odpovídá stav. Takže to že někdo prodává levně ještě neznamená že pro vás výhodně a naopak auto s vyšší cenou ještě neznamená, že je to špatný kup. Tím chci říci že se nedá soudit auto jen tak od klávesnice a tudíž poznámky člověka který to neviděl jsou jen dohady. Tak jako třeba uváděný nízký počet kilometrů. Bez toho aniž by jsme vůz prohlédli(sedačky,volant, pedály, servisní knížka, tech. stav a podobně), automaticky soudíme že má daný vůz utočené kilometry. Řekneme si ano, utáčet kilometry je běžná praxe, viz. .link. ale jsou i lidé vlastnící auto, kteří nenajedou za rok ani 10tis. Km, jako třeba teď já. Už 2 roky Najedu pouze přibližně 6-7 tisíc kilometrů ročně. což za 10 let dělá nějakých 60 - 70 tisíc Km a za 20 let nějakých 120 - 140 tis. Km. A s určitostí vám můžu říci, že jsou lidé co najezdí ročně ještě méně. Takže kde bereme tu jistotu, když si auto neprohlédneme ? Hodně nám napoví shlédnout již zmiňované sedačky,volant a pedály. Ale posouzení od klávesnice jsou jen bludy.
Také nedávné téma ohledně turba viz. .link.
Tief se jen zeptal jak to chce vyvážit, na čež stačila poze odpověď "Nieje tam co vyvazovat, hriadelka a kolesa su vyvazene staci len poskladat." na místo toho tam byla odpověď "Co tam chces vyvazovat hriadelka a kolesa su vyvazene staci len poskladat. Take dristy ze to doma nezlozim nemam rad To mi radsej nepiste !" Přitom nikdo nepsal, že to doma neudělá.
Takže se vždy zamysleme .... píše někdo hloupou otázku, nebo já píšu hloupou odpověď ?