Zravím! Podobná věc se poslední tři dny děje u mojeho B-éčka. Mám 1.9D 47kw najeto 336000 km a jezdím za 5 - 5,5 l. Motor mám pocit, že čím starší tím lepší . Každý dva roky když jdu na emise jsou hodnoty lepší nežli předtím. Sám to nechápu, ale je to tak. Včas měním olej a ob jednu výměnu přidávám Lubrifilm. Nese to ovoce. Teď mě ale potkalo něco podobnýho. Když ráno startuju, má snahu se chytit, ale bez přidání plynu nechytne. No a když ten plyn přidám, valí se fakt hustej bílej kouř, dokud se neohřeje. Pak stačí cvrnknout a běží. Nezlobí ani při volnější jízdě ani v tahu. Napadl mě špatnej termostat v sytiči, či jak se to jmenuje ale vypozoroval jsem na čerpadle (za tepla a pak za studena po ránu), že polohově je všechno naprosto vpořádku, takže tam problém není. Ještě skusím žhavicí svíčky, pro případ, že by fungovaly třeba jen dvě. To by mohlo odpovídat, protože dva válce kde to "topí" musej roztočit sebe a ještě dva kde to "netopí" a proto nespaluje a kouří. Dokud se to neohřeje. Je to teorie, ale za pokus to stojí. Díky!