1)V podstatě, systém se nedokáže zpřetlakovat ze 3 důvodů, 1)vadný termostat
2)vadné víčko
3) podobsah chladícího média
2) dá se vše, nic není nemožné a toto, že se povedlo u dvou aut je znakem toho, že nejste odborníci, ale jste laici, neboli jen pouzí uživatelé, nikdo nespad učený z nebe. Lidé se celé generace učí systémem pokus- omyl
3) Vadí, teď v zimně, kdy je okolní teplota daleko nižší, než v létě, stačí chladič odvést spolehlivě teplo i v koloně, ale s příchodem léta, jedna, dvě popojížděcí kolony a motor je nenávratně v ..................li.
jinak v uživatelském manuálu je i kapitola, věnovaná chladící soustavě, je toho spousta blablabla ale jedna velice nenápadná, ale důležitá věc. Po každém odvzdušňování systému, je nutné dolít chladící médium po horní rysku. Na dolévání používáme, buďto destilovanou vodu, či nemrznoucí směsi, nebo vodu odstátou(čili pro blbce, bez chlóru)) Obsah absorvovaného desinfekčního chlóru by totiž při ohřátí začal unikat v bublinkách a zavzdušńoval by systém.
co se týká xantie, vyndal bych víčko chladícího okruhu a podíval se jestli není zalepené nějakým sajrajtem, jestli-že ne, šel bych a koupil nové. Vičko má přetlakový ventil, a ten nesmí dovolit, aby se systém natlakoval přes nastavenou hranici na víčku. Správně ti u xantoše měla přes tento odfouknout tlak, eventuelně přebytečná voda. Jinak jsi správně usoudil na natlakování soustavy. Při nárustu teploty z 0na 100st.celsia se objem vody zvětší o 1/10objemu. po vychladnutí se opět smrštína původní množství. Jestliže u úpně správně fungujícího chlazení, tj. dobré víčko, dobrý termostat a správná hladina, nastame při dojetí a úplném vystydnutí motoru tlakování a to tak, že při povolení víčka vystříkne chladící směs, pak teprve hledáme problém, vadné těsnění či ruptura kebule. Malinký tlak není na závadu, takové to jen syknutí.