Bohužel původní motor zůstal kdesi a s největší pravděpodobností skončil ve štotě.Měl pravděpodobně najeto něco kolem 100 000km.Tehdejší majitel přihlásil auto na dieslové papíry,jak jinak,než z důvodu spotřeby a na původní převodovku nabastlil motor 1.9D.To samozřejmě znamenalo zbytečné vytáčení při standardních rychlostech a v podstatě nemožnou jízdu po dálnici,jelikož maximální rychlost se pohybovala kolem 140km/h.
Poptával jsem motor GTi a asi bych ho i sehnal,ale cena se pohybuje kolem 10 000kč a stav je samozřejmě neznámý.Navíc bych musel investovat do LPG a to už jsou pro mě astronomické náklady.
Chci to auto na běžné ježdění,zatímco C5 dám manželce.Vzpomínám si na bráchovo BX 1.7TD a to doslova letělo-ale možná jsme tenkrát měli jiné srovnávací rozmezí výkonu,je to už víc než deset letNějakých devadesát koní by mělo stačit na celkem svižné poježdění a na druhé straně nebudou trpět díly náhonu a podvozku.Možná je to rozumný kompromis.
Ku..va,těším se až zase po takové době vypadnu z té servrovny(C5) a budu zase šoférovat auto,které má charisma,je sakra pohodlné a dělá sakra co já řeknu a né co mu naprogramovali!!!Když se ve 120km/h rozhodnu změnit světlou výšku,tak prostě chci a nápis "PŘÍKAZ NEPOVOLEN" se zamítá!(To byl jen příklad)