31.05.2015 17:05 -
Jak nejlépe s dosluhujícím Citroenem BX?
Můj Citroen BX 1,8 TZD turbo break byl typický dělník, užívaný na práci pravidelně servisován a doposud provozován na různé převozy, dovozy dřeva, desek stavebního materiálu, prostě všechno, na co je škoda brát novější auto, v mém případě Xantia break HdI.
Technická do konce listopadu 2015, další technickou bez větších problémů by udělal.
Jenže včera jsem objevil zádrhel. Cestuje mi rychlostní páka, neklamná to známka ulítlého silenbloku. Výměna nenáročná, to by jistě nebyl problém. Jenže jedno s druhým a pak když to sečteme, připravují se další perzekuce starých aut a našel jsem v prahu první dírku. Kdyby na to přišlo zavaří se, natře svár a může jezdit, minimálně další dva roky po STK, která platí do konce letošního listopadu.
Tak se Vás ptám a rád bych znal názor Vás, kteří jste tu na tomto fóru ještě zbyli.
Má to smysl? S vrakovištěm ale váhám, to je až to poslední. Tam lze přijet jenom jednou, je to proces nevratný. BX sloužil bez problémů dosud a že toho navozil a může sloužit ještě léta.
Není ani s čím porovnat, inzeráty na BX nejsou , trh se s těmito automobily zastavil. Zhruba jedou za měsíc anebo za dva se objeví nabídka, že někdo prodá nějaký BX.
Tak já nevím co dělat. Zakonzervovat? Postavit pod nějakou autoplachtu na špalky? Soukromý prostor, kde by mohl stát nerušeně léta a tam čekat až z něj bude veterán mám. Jenomže jak zakonzervovat? To je ta otázka a to je to oč tu běží. Nebo prodat někomu na doježdění?
V případě zakonzervování, jak abych udělal co nejméně neodborných chyb? Existují vůbec nějaké trvanlivé autoplachty na zastřešení adepta na veterána? Jak zakonzervovat specialitu Citroena citlivou hydrauliku?
Jak administraci, aby se to pak nejsnadněji zprovoznilo ale zbytečně neplatily pojistky?
BX začínají být regulérními veterány, tak si myslím, že by se už diskuze měly začít věnovat tomuto tématu. Jak vlastně auto připravit, aby z něj jednou mohl být veterán, když zrovna krasavec ten můj BX rozhodně není ale pořád by spolehlivě sloužil, jen má smůlu. V mé garáži už místo něj stojí novější náhrada, Xantia 2,0 Hdi Break. Na starého penzistu už zbývá jen dřevo, nějaké ty nákupy stavebnin a občasný výlet do lesa.