tak další zářez - vzhledek ke stáří mi za jízdy ve 120ti km/h vynechala otáčka ,jak kdybych nasál vodu ...zpomalil jsem a nic ,auto se chovalo normálně . Po cca 15 km dojíždím na křižovatku a motor zdechl ...už to byla pocitově 1.6 ka a trochu víc mi ubyl benál na 20 km jízdy. Vemu na pumpě a jedu dál....po cca 5 km motor přestáv táhnout , po přeřazení prodleva mezi čerpadlem a tahem. Dojel jsem na stejný otáčky domů,na volnoběh z kopce to chcípalo...pod autem nic,nic neubývalo. Doma jsem rozhodil vstřik,prošel elektriku dráty,odpojil lambdu ve snaze ,jeslti není ko ,když motor měl prodlevu jít do otáček....nikde nic . Pakj jsem kouknul na olej .....ve vaně 5 L oleje asi 6 L benzínu....motor po smrti.Opravovat ho nechci ,bo byla dost na hraně spojka...ale vše v originále vydrželo 27 let,což u dnešních 1.6 THP , 2 HDi......těm motorům se líbí víc na řetězu než v šasi
O to ani tak nejde ,že chcípl---po 27 letech to nemá cenu prožívat .Obdivuhodné auto ,že mě dovezlo před barák až dalších 40 km od 1ního projevu. Co je trochu problém,je další motor.Přestavbu na naftu citroen nepovoluje a našel jsem zatím po týdnu fyzicky 3 motory z 405ky....stav neznámo. Jeden neznámo,druhej 160 tis km z Gti ,třetí 110 tkm a dražší ,třetí neznámo a další přímo v autech s proběhěm nad 300 tkm...moc jich teda není
Xantie vychází rozpočtově líp než motor. ale já si poradím....Bx se nevzdám,když má z 90 procent nových věcí. jen lak tento rok mám za cca 5 tis svépomoc ,z to mám 2 motory
ale terno to teda není kupovat Bx 4x4
co tím teda chci říct ,když si tady v elaborátu plácám játra : kdo to chce to 4x4 ,ať počítá naprosto se vším. To svezení za to stojí.