Zdravím všechny BXáky... mám Citroen BX TZI z roku 1991 a motorem 1.9 DDZ...
Mám problém s pravým předním kolem. Když jedu asi tak víc než 30Km/h a hodně zatočím doleva, tak se mi ozývá chroupání od pravého předního kola... Tohle se děje, ale jen když mám zařazenou rychlost... když jedu bez rychlosti tak tam to chroupání není. Domníval jsem se, že to bude poloosa, tak sem koupil novou a nechal ji vymněnit, jenže to chroupání se objevuje pořád! Poraďtě mi prosím čím to může být. Děkuji Všem xlukinek
Zdravím všechny BXáky... mám Citroen BX TZI z roku 1991 a motorem 1.9 DDZ...
Mám problém s pravým předním kolem. Když jedu asi tak víc než 30Km/h a hodně zatočím doleva, tak se mi ozývá chroupání od pravého předního kola... Tohle se děje, ale jen když mám zařazenou rychlost... když jedu bez rychlosti tak tam to chroupání není. Domníval jsem se, že to bude poloosa, tak sem koupil novou a nechal ji vymněnit, jenže to chroupání se objevuje pořád! Poraďtě mi prosím čím to může být. Děkuji Všem xlukinek
Je to buď ložisko v náboji,nebo spíše diferenciál..V nejhorším něco z převodovkou..
Je to buď ložisko v náboji,nebo spíše diferenciál..V nejhorším něco z převodovkou..
...no, něco podobného se mi ozývá zase z levého kola - takové chroupání či škrtání - když např. parkuji a dám plný rejd doleva - co to je? Ložisko či nějaký čep?? Ještě jsem se na to nedíval..
...no, něco podobného se mi ozývá zase z levého kola - takové chroupání či škrtání - když např. parkuji a dám plný rejd doleva - co to je? Ložisko či nějaký čep?? Ještě jsem se na to nedíval..
Zdareeccc... Po konzultaci s mechanikem a po přečtení několik článků na klubu jsem zjistil, že jsem vyměnil tu druhou poloosu... dobrou... ono to je totiž tak že když se dá plnej levej rejd tak to chroupe vpravo (ale je to levá poloosa) a naopak... takže v pondělím se tam dá i ta druhá nová a snad už je nikdy dělat nebudu doufám že to bude poloosa, jinak kdyby to byl diferenciál tak mně asi mrnde...
Zdareeccc... Po konzultaci s mechanikem a po přečtení několik článků na klubu jsem zjistil, že jsem vyměnil tu druhou poloosu... dobrou... ono to je totiž tak že když se dá plnej levej rejd tak to chroupe vpravo (ale je to levá poloosa) a naopak... takže v pondělím se tam dá i ta druhá nová a snad už je nikdy dělat nebudu :)) doufám že to bude poloosa, jinak kdyby to byl diferenciál tak mně asi mrnde...
Osobně si myslím,že poloosa se mění zbytečně-stačí vyměnit jen kloub jen kloub,nevim jak devatenáctky a další typy aut,ale 14RE (monoblok),Saet ibiza ,F.Ritmo,ale i Pažouti včetně 1,9 mají kloub na poloose nasunutý v tisícihranu a zajištěn segrovkou.
Osobně si myslím,že poloosa se mění zbytečně-stačí vyměnit jen kloub jen kloub,nevim jak devatenáctky a další typy aut,ale 14RE (monoblok),Saet ibiza ,F.Ritmo,ale i Pažouti včetně 1,9 mají kloub na poloose nasunutý v tisícihranu a zajištěn segrovkou.
Ono záleří jestli je vyběhaný ten tripoid vnitřní nebo to, do čeho je zasunutý, v případě vnějšího kloubu stačí většinou vyměnit jen ten, nicméně se to většinou dělá tak, že se namontuje nové (resp. repasovaná poloosa) a ta stará se vezme na repasi a odečte se z ceny té nové. Je to jednodušší než se s tim srát a rozdělávat to, člověk má pak vazelínu až za ušima...
Ono záleří jestli je vyběhaný ten tripoid vnitřní nebo to, do čeho je zasunutý, v případě vnějšího kloubu stačí většinou vyměnit jen ten, nicméně se to většinou dělá tak, že se namontuje nové (resp. repasovaná poloosa) a ta stará se vezme na repasi a odečte se z ceny té nové. Je to jednodušší než se s tim srát a rozdělávat to, člověk má pak vazelínu až za ušima... :)
JJ pajator má pravdu, co jsem se tak bavil s mechanikama, tak většina doporučuje hodit rovnou poloosu repasovanou a tu starou zas jim vrátit... nemusíš mít pak starost s tím ostatním... jsi v klidu...
JJ pajator má pravdu, co jsem se tak bavil s mechanikama, tak většina doporučuje hodit rovnou poloosu repasovanou a tu starou zas jim vrátit... nemusíš mít pak starost s tím ostatním... jsi v klidu...
Zdravíímmm...
Tak sem s mechanikem přišel fakt na mazec věc... Vyměnil sem i druhou polosu v domění, že to chroupání dělá ona, ale to chroupání nepřestalo... Po bádání sme přišli s mechanikem na to, že když sem dával do servisu nechar vyměnit silentbloky motoru, tak mi tu hrušku blbě přidělaly a v levotočívé zatáčce (motor se tlačí doprava) se opírá o karoserii... spíš do ní bouchá, což je to chroupání... s přesností to budu vedět zejtra až se to seřídí... snad to bude ona... Taky sem přišel na to že mi jak měnily poloosy trochu teče olej, tak mi to pěkně zase opraví mějstě se a mnoha kilometrům zdar!
Zdravíímmm...
Tak sem s mechanikem přišel fakt na mazec věc... Vyměnil sem i druhou polosu v domění, že to chroupání dělá ona, ale to chroupání nepřestalo... Po bádání sme přišli s mechanikem na to, že když sem dával do servisu nechar vyměnit silentbloky motoru, tak mi tu hrušku blbě přidělaly a v levotočívé zatáčce (motor se tlačí doprava) se opírá o karoserii... spíš do ní bouchá, což je to chroupání... s přesností to budu vedět zejtra až se to seřídí... snad to bude ona... Taky sem přišel na to že mi jak měnily poloosy trochu teče olej, tak mi to pěkně zase opraví :) mějstě se a mnoha kilometrům zdar!
Takuž to je v pohodě... nakonec se přišlo na to že byl urvanej silentblok na převodovce, takže byl motor nahnutej, tak proto to mlátilo v zatáčce do karoserie...
Ponaučení pro příště pro mně zní že budu rovnou měnit všechny silentbloky a ne jen dva... Tohle pak sou zbytečný prachy když se to dá udělat najednou...
Takuž to je v pohodě... nakonec se přišlo na to že byl urvanej silentblok na převodovce, takže byl motor nahnutej, tak proto to mlátilo v zatáčce do karoserie...
Ponaučení pro příště pro mně zní že budu rovnou měnit všechny silentbloky a ne jen dva... Tohle pak sou zbytečný prachy když se to dá udělat najednou... :)