Nedá mi to, a po pročítání diskuse o spotřebě, bych se chtěl zeptat. Má šířka pneumatik vliv na bezpečnost jízdy? Když se nad tím zamyslím, tak čistě teoreticky čím širší pneumatiky, tím auto lépe sedí a je ovladatelnější, ale zase má vyšší spotřebu. Mám 185/60 R14 GoodYear Ultra Grip 6 a zdá se mi, že auto sedí jak přibité, při 165 by to asi o moc menší rozdíl nemusel být a záleží na tom, o kolik by byla nižší spotřeba a bezpečnost Na jaře chci koupit nové letňáky, tak řeším, jestli 185/60 R14 nebo 165/70 R14
Nedá mi to, a po pročítání diskuse o spotřebě, bych se chtěl zeptat. Má šířka pneumatik vliv na bezpečnost jízdy? Když se nad tím zamyslím, tak čistě teoreticky čím širší pneumatiky, tím auto lépe sedí a je ovladatelnější, ale zase má vyšší spotřebu. Mám 185/60 R14 GoodYear Ultra Grip 6 a zdá se mi, že auto sedí jak přibité, při 165 by to asi o moc menší rozdíl nemusel být a záleží na tom, o kolik by byla nižší spotřeba a bezpečnost:nevim Na jaře chci koupit nové letňáky, tak řeším, jestli 185/60 R14 nebo 165/70 R14
Teoreticky mas pravdu. Ja sem 185/60 R14 mel jenom letni ale auto sedelo jak pribite - ale mel sem to na BX bez posilovace, takze s tim segra nechtela jezdit a me se s tim taky blbe parkovalo. Ale dlouhou zatacku sem projer rychleji nez XM.. Ale kdyz potkas puntickare policajta, muze te za pneu pokutovat. A taky brzdy se velmi rychle umi unavit kdyz mas 185 gumy. Da se s nimi dostat rychle do stadia, kdy se ti predni kola ani nezablokujou - kdyz budes poradne zhavit brzdy... U 165 se ti to nestane.
Teoreticky mas pravdu. Ja sem 185/60 R14 mel jenom letni ale auto sedelo jak pribite - ale mel sem to na BX bez posilovace, takze s tim segra nechtela jezdit a me se s tim taky blbe parkovalo. Ale dlouhou zatacku sem projer rychleji nez XM.. Ale kdyz potkas puntickare policajta, muze te za pneu pokutovat. A taky brzdy se velmi rychle umi unavit kdyz mas 185 gumy. Da se s nimi dostat rychle do stadia, kdy se ti predni kola ani nezablokujou - kdyz budes poradne zhavit brzdy... U 165 se ti to nestane.
Brzdy fungují stále perfektně, a mám posilovač, spíš řeším částečně tu spotřebu, asi zkusím jít do 165 a uvidím, jenom budu muset změnit jízdní styl...
Brzdy fungují stále perfektně, a mám posilovač, spíš řeším částečně tu spotřebu, asi zkusím jít do 165 a uvidím, jenom budu muset změnit jízdní styl...
Ja spotrebu moc neresil. I tak sem jezdil do 6 litru nafty (1,7D), kdyz sem jel 160 v kuse, tak pak asi 7 litru nafty. Ale na dalku s tempem 80-90km/h se mi na tech pneumatikach povedlo 4,3l.... Gumy mely 2,5-2,6bar. Zadek 2,4.
Ja spotrebu moc neresil. I tak sem jezdil do 6 litru nafty (1,7D), kdyz sem jel 160 v kuse, tak pak asi 7 litru nafty. Ale na dalku s tempem 80-90km/h se mi na tech pneumatikach povedlo 4,3l.... Gumy mely 2,5-2,6bar. Zadek 2,4.
kdyz jsi zminil ten tlak v gumach.. ja mam v nakym nemeckym tutorialu receno ze ma byt jak ve predu tak v zadu 1,8bar... a tak je mam taky nafoukany, ale na oko se zdaj skoro podhusteny.. jaky je tedy spravny plneni??? dix
kdyz jsi zminil ten tlak v gumach.. ja mam v nakym nemeckym tutorialu receno ze ma byt jak ve predu tak v zadu 1,8bar... a tak je mam taky nafoukany, ale na oko se zdaj skoro podhusteny.. jaky je tedy spravny plneni??? dix
Já mám na všech kolech 2,6 ale to by nemělo vadit, v nějaké tabulce to byl pro 1,9D Break doporučený tlak
Já mám na všech kolech 2,6 ale to by nemělo vadit, v nějaké tabulce to byl pro 1,9D Break doporučený tlak
Vsetko zavisi od geometrie napravy a od pohybu kola v zakrute ... Vyrobca spravidla urci gumu ktora je dobry kompromis pre adhezi a odskakovanie v zakrutach ( plus 1000 inych parametrov ) jak pri nenalozenom tak pri plne nalozenom aute. Samozrejme taktiez zalezi od stavu a typu tlmicov, v nasom pripade guli. Vyrobcom predpisana pneumatika ocakava ze na aute je vyrobcom predpisana gula. Ak ma auto orginalne gule ( myslim tym originalne parametre gule ) tak by originalna vyrobcom predpisana pneumatika nafuknuta na predpisany tlak mala byt najlepsi kompromis medzi bezpecnostou a pohodlim. Ak ma auto neoriginalne milion krat dofuknute a prevrtane gule bohvie s coho tak dodrzanie predpisanych gum az taky vyznam mat nebude .
Rozhodne prilis siroka a priliz nizka guma moze na aute ktore na to nema stavany podvozok sposobit odskakovanie a ine psie kusy , tzn to co je dobre na ferrari nebude rovnako dobre na skode felicii.
dall001: 2.6 sa mi zda hodne cez limit Spravny tlak by mal byt napisany na nalepke v soferovych dverach.
Vsetko zavisi od geometrie napravy a od pohybu kola v zakrute ... Vyrobca spravidla urci gumu ktora je dobry kompromis pre adhezi a odskakovanie v zakrutach ( plus 1000 inych parametrov ) jak pri nenalozenom tak pri plne nalozenom aute. Samozrejme taktiez zalezi od stavu a typu tlmicov, v nasom pripade guli. Vyrobcom predpisana pneumatika ocakava ze na aute je vyrobcom predpisana gula. Ak ma auto orginalne gule ( myslim tym originalne parametre gule ) tak by originalna vyrobcom predpisana pneumatika nafuknuta na predpisany tlak mala byt najlepsi kompromis medzi bezpecnostou a pohodlim. Ak ma auto neoriginalne milion krat dofuknute a prevrtane gule bohvie s coho tak dodrzanie predpisanych gum az taky vyznam mat nebude :-).
Rozhodne prilis siroka a priliz nizka guma moze na aute ktore na to nema stavany podvozok sposobit odskakovanie a ine psie kusy , tzn to co je dobre na ferrari nebude rovnako dobre na skode felicii.
dall001: 2.6 sa mi zda hodne cez limit :-) Spravny tlak by mal byt napisany na nalepke v soferovych dverach.
Já jsem jezdil na dvou rozměrech: na GTi 185/65, na 16V 195/60. obojí bylo v pohodě, na předku jsem měl koule z Xantie a auto nebylo k utržení ze silnice. Na 165 jsem nejezdil, ale přijde mi, že je to docela úzké, byť jsou předepsané pro některé socka výbavy.
Teď mám hliníky z BX 16v na xantii, obouvám 195/65 a je to maximální spokojenost. Příští sezonu zkusím 205/60.
Já jsem jezdil na dvou rozměrech: na GTi 185/65, na 16V 195/60. obojí bylo v pohodě, na předku jsem měl koule z Xantie a auto nebylo k utržení ze silnice. Na 165 jsem nejezdil, ale přijde mi, že je to docela úzké, byť jsou předepsané pro některé socka výbavy.
Teď mám hliníky z BX 16v na xantii, obouvám 195/65 a je to maximální spokojenost. Příští sezonu zkusím 205/60.
Ja tam myslim mam 2,1 bar. Pri nalozeni to myslim ma byt 2,3. Kazdopadne tvrda pneumatika se projevi na kratkych nerovnostech, ktere BX neumi vstrebat a tvrdou pneumatikou to zhorsis. Ja je tak mam proto, ze uz se mi stalo, ze pri prejizdeni patniku se mi jednou skripla guma. A take takove gumy se mi zdaji byt lepsi pri brzdeni. Zimni mivam na min, ale kdyz sem se jednou nemoh vyhrabat do kopce, tak sem musel podhustit asi na 1,9...
Ja tam myslim mam 2,1 bar. Pri nalozeni to myslim ma byt 2,3. Kazdopadne tvrda pneumatika se projevi na kratkych nerovnostech, ktere BX neumi vstrebat a tvrdou pneumatikou to zhorsis. Ja je tak mam proto, ze uz se mi stalo, ze pri prejizdeni patniku se mi jednou skripla guma. A take takove gumy se mi zdaji byt lepsi pri brzdeni. Zimni mivam na min, ale kdyz sem se jednou nemoh vyhrabat do kopce, tak sem musel podhustit asi na 1,9...
ajm - není 205/60 už moc vysoký profil? podle 185/60 bych spíš viděl 205/50 a spotřeba ti vyrostla o kolik? Jinak tlak bych měl mít podle štítku - vepředu je to nečitelné buď 2,3 nebo 2,5/ PSI 33 a vzadu 2,5 /PSI 36
ajm - není 205/60 už moc vysoký profil? podle 185/60 bych spíš viděl 205/50 a spotřeba ti vyrostla o kolik? Jinak tlak bych měl mít podle štítku - vepředu je to nečitelné buď 2,3 nebo 2,5/ PSI 33 a vzadu 2,5 /PSI 36
mno jestli podle stitku, tak to mam psany 1,8bar na predek i zadek. a vypada to podhustene. Mam 1.4TGE /cca 950kg hmotnost... tak ja to dofouknu a uvidim jak to pojede. diky
mno jestli podle stitku, tak to mam psany 1,8bar na predek i zadek. a vypada to podhustene. Mam 1.4TGE /cca 950kg hmotnost... tak ja to dofouknu a uvidim jak to pojede. diky
u mě je horší to, že původně byl v autě jiný motor, A8A, teď je tam hladký diesel a vůbec nevím, který typ... ale rozdíl ve váze by snad neměl být nijak markantní, jinak vím, že většinou(ne vždy) bývá doporučený stejný tlak pro obě nápravy, mate mě rozdílné číslo PSI, což vůbec netuším, co je...
u mě je horší to, že původně byl v autě jiný motor, A8A, teď je tam hladký diesel a vůbec nevím, který typ... ale rozdíl ve váze by snad neměl být nijak markantní, jinak vím, že většinou(ne vždy) bývá doporučený stejný tlak pro obě nápravy, mate mě rozdílné číslo PSI, což vůbec netuším, co je...
to je zvlastni.... PSI je americka /mozna i nekde jinde/ jednotka tlaku. Jestlli se nepletu tak 1kPa = 14,5PSI >
to je zvlastni.... PSI je americka /mozna i nekde jinde/ jednotka tlaku. Jestlli se nepletu tak 1kPa = 14,5PSI >
pokud to dobře počítám z hlavy, tak by 33PSI odpovídalo 2,3 kPa (přesně 2,75) ale je mi divné, že je doporučený nižší tlak na předku, který je podstatně těžší, jak zadek, leda by se u breaku rovnou počítalo se zatížením, což by bylo logické
pokud to dobře počítám z hlavy, tak by 33PSI odpovídalo 2,3 kPa (přesně 2,75) ale je mi divné, že je doporučený nižší tlak na předku, který je podstatně těžší, jak zadek, leda by se u breaku rovnou počítalo se zatížením, což by bylo logické
ja mam 185/60 R 14 tlak 1.8 az 2.0 zimne a auto sedi v pohode. letne mam 175/60 R 14 ten isty tlak a auto tiez sedi vyborne. na druhom mam letne 195/50 R 15 tlak tiez 1.8 az 2.0 a jediny rozdiel vidim v toceni volantom na mieste. je poznat rozdiel aj ked mam servo (je to trochu tazsie) a az taky markantny rozdiel v stabilite som nepoznal. jazdil som aj na 165/80 R14 a tam bol trochu viac citit bocny vietor. inak vsetko sedelo v pohode. podotykam, ze som mal nove gumy a gule podla typu auta. skusal som aj 175/80 R 15. tie su dost vysoke, vredu vosli v pohode a vzadu len tak-tak. pri najvyssej polohe medzera medzi pneu a podbehom 3 mm. co sa tyka sirky, treba si uvedomit, ze cim sirsia guma, tym viac sucha o lanka rucnej brzdy vpredu a vzadu moze suchat o lem blatnika zvonku (ak su disky vysadene von -ako mam ja). takze ked siroke, tak rozumny rozmer a hlavne zadne loziska OK. inak cim viac vysadene kolesa (elektrony), tym viac trpia loziska (vsetky).
ja mam 185/60 R 14 tlak 1.8 az 2.0 zimne a auto sedi v pohode. letne mam 175/60 R 14 ten isty tlak a auto tiez sedi vyborne. na druhom mam letne 195/50 R 15 tlak tiez 1.8 az 2.0 a jediny rozdiel vidim v toceni volantom na mieste. je poznat rozdiel aj ked mam servo (je to trochu tazsie) a az taky markantny rozdiel v stabilite som nepoznal. jazdil som aj na 165/80 R14 a tam bol trochu viac citit bocny vietor. inak vsetko sedelo v pohode. podotykam, ze som mal nove gumy a gule podla typu auta. skusal som aj 175/80 R 15. tie su dost vysoke, vredu vosli v pohode a vzadu len tak-tak. pri najvyssej polohe medzera medzi pneu a podbehom 3 mm. co sa tyka sirky, treba si uvedomit, ze cim sirsia guma, tym viac sucha o lanka rucnej brzdy vpredu a vzadu moze suchat o lem blatnika zvonku (ak su disky vysadene von -ako mam ja). takze ked siroke, tak rozumny rozmer a hlavne zadne loziska OK. inak cim viac vysadene kolesa (elektrony), tym viac trpia loziska (vsetky).