Zdravím BXclub.
Mám C5 r.v. 2002 s nabehanými 285 000 km. Je to moje prvé auto s hydraulickým pružením preto by som sa chcel opýtať na vaše skúsenosti zo životnosťou komponentov hydraulických systémov u Citroena. Mne zatial všetko funguje ale chcel by som vedieť čo môzem v budúcnosti očakávať.
Zdravím BXclub.
Mám C5 r.v. 2002 s nabehanými 285 000 km. Je to moje prvé auto s hydraulickým pružením preto by som sa chcel opýtať na vaše skúsenosti zo životnosťou komponentov hydraulických systémov u Citroena. Mne zatial všetko funguje ale chcel by som vedieť čo môzem v budúcnosti očakávať.
Môžeš rátať s výmenou gulí za nové, alebo minimálne s dofukom, v podstate ostatné závisí všetko od intervalu výmeny lhm a vnútornej čistoty tohto systému, práve kvôli lapovaným častiam a trecím plocham. Udržbu si zviknú vyžadovať najmä korektory výšky a tiahla korekcie výšky vozidla. Elektronika je dalšia samostatná kapitola, ktorej životnosť je ale individuálna, podľa mna. Ešte , čo ťa neminie sú samotné piestnice, alebo pracovné válce pruženia, ktorým vlkosť nerobí dobre a ktorých mikrokorózia dava zabrat semeringom, stieracimkrúžkom, atď, vybitie puzdier a podobne. Toľko ti viem povedať zo skúseností s BXkom, aj keď to má samozrejme viacero úskalí v súvislosti s hydro čerpadlom, ktoré C5 nemá a vlastne celkovo ten systém je iný, skoro neporovnateľný až na to, že má tú istú náplň a funguje na princípe hydrauliky... brzdy sú mimo okruh a podobne.
Môžeš rátať s výmenou gulí za nové, alebo minimálne s dofukom, v podstate ostatné závisí všetko od intervalu výmeny lhm a vnútornej čistoty tohto systému, práve kvôli lapovaným častiam a trecím plocham. Udržbu si zviknú vyžadovať najmä korektory výšky a tiahla korekcie výšky vozidla. Elektronika je dalšia samostatná kapitola, ktorej životnosť je ale individuálna, podľa mna. Ešte , čo ťa neminie sú samotné piestnice, alebo pracovné válce pruženia, ktorým vlkosť nerobí dobre a ktorých mikrokorózia dava zabrat semeringom, stieracimkrúžkom, atď, vybitie puzdier a podobne. Toľko ti viem povedať zo skúseností s BXkom, aj keď to má samozrejme viacero úskalí v súvislosti s hydro čerpadlom, ktoré C5 nemá a vlastne celkovo ten systém je iný, skoro neporovnateľný až na to, že má tú istú náplň a funguje na princípe hydrauliky... brzdy sú mimo okruh a podobne.
Ahoj, myslím že kolega SUP tě trochu zbytečně vystrašil. Systém v C5 je velmi odlišný a to v tom smyslu, že je hydraulicky podstatně jednodušší - veškeré korekce se provádějí v centrální elektronické jednotce a ta pouze dává povely zda a do které pružicí vzpěry přidat či ubrat kapalinu. Rovněž dofukování koulí u C5 nepřipadá v úvahu - jejich konstrukce to podle výrobce neumožňuje a nevím zatím o nikom z řad českých koumáků, kdo by dokázal opak. Náplň systému je taky jiná - kapalina je plně syntetická. Znečišťování vnitřku hydrauliky by mělo být výrazně snížené, a výrobce pokud vím garantuje 200 tisíc km bez údržby. Nicméně po 280 tisících se domnívám že výměna kapaliny a nové koule by byly na místě - přinejmenším přeměřit tlak v koulích by se asi vyplatilo. A do budoucna? Omezenou životnost může mít hydraulické čerpadlo (je poháněno elektricky a schováno v centrální hydraulické jednotce, ale je tam) - ovšem nemám tuchy zda se dodává samostatně jako náhradní díl, nebo zda je nutno měnit celou centrální jednotku - od toho nás chraň hydraulický bůh - a ani žádnou prognózu jeho životnosti nelze asi teď udělat.
Ahoj, myslím že kolega SUP tě trochu zbytečně vystrašil. Systém v C5 je velmi odlišný a to v tom smyslu, že je hydraulicky podstatně jednodušší - veškeré korekce se provádějí v centrální elektronické jednotce a ta pouze dává povely zda a do které pružicí vzpěry přidat či ubrat kapalinu. Rovněž dofukování koulí u C5 nepřipadá v úvahu - jejich konstrukce to podle výrobce neumožňuje a nevím zatím o nikom z řad českých koumáků, kdo by dokázal opak. Náplň systému je taky jiná - kapalina je plně syntetická. Znečišťování vnitřku hydrauliky by mělo být výrazně snížené, a výrobce pokud vím garantuje 200 tisíc km bez údržby. Nicméně po 280 tisících se domnívám že výměna kapaliny a nové koule by byly na místě - přinejmenším přeměřit tlak v koulích by se asi vyplatilo. A do budoucna? Omezenou životnost může mít hydraulické čerpadlo (je poháněno elektricky a schováno v centrální hydraulické jednotce, ale je tam) - ovšem nemám tuchy zda se dodává samostatně jako náhradní díl, nebo zda je nutno měnit celou centrální jednotku - od toho nás chraň hydraulický bůh - a ani žádnou prognózu jeho životnosti nelze asi teď udělat.
Koule na C5 sa fukat daju za podmienky ze sa s nimi nejazdi dlho na minimalny tlak. Ale ci to ma vyznam pri zivotnosti 200 000km to je zase na dlhy flamewar a na rozhodnuti majitela. Co sa tyka senzorov na svetlu vysku to su prachobycajne potaky asi za 1500,- korun nove. Pistnice predne zhruba 8000 jedna - zivotnost je zavisla na tom kde a ako sa jazdi. Cerpadlo sa da ciastocne opravit, nove je hoodne drahe ale ( musim zaklopat na drevo ) nestava sa casto ze by som pocul o tom ze sa pokazi - to je tiez dane faktom ze na rozdiel od BXa toto cerpadlo doplnuje len perovanie a pri vysokej tesnosti hydrauliky na C5 pracuje minimalne. U BXa tlaci hodne casto - brzdy a posilovac riadenia si vezmu svoje. Elektronika je viacmenej solidna, vacsina problemov u "tancujucich" C5tiek je sposobena poruchou snimania vysky - lacna oprava. Samozrejme ze si vynimky ale myslim ze to na 99% zavisi od servisu ktory to auto malo.
Koule na C5 sa fukat daju za podmienky ze sa s nimi nejazdi dlho na minimalny tlak. Ale ci to ma vyznam pri zivotnosti 200 000km to je zase na dlhy flamewar a na rozhodnuti majitela. Co sa tyka senzorov na svetlu vysku to su prachobycajne potaky asi za 1500,- korun nove. Pistnice predne zhruba 8000 jedna - zivotnost je zavisla na tom kde a ako sa jazdi. Cerpadlo sa da ciastocne opravit, nove je hoodne drahe ale ( musim zaklopat na drevo ) nestava sa casto ze by som pocul o tom ze sa pokazi - to je tiez dane faktom ze na rozdiel od BXa toto cerpadlo doplnuje len perovanie a pri vysokej tesnosti hydrauliky na C5 pracuje minimalne. U BXa tlaci hodne casto - brzdy a posilovac riadenia si vezmu svoje. Elektronika je viacmenej solidna, vacsina problemov u "tancujucich" C5tiek je sposobena poruchou snimania vysky - lacna oprava. Samozrejme ze si vynimky ale myslim ze to na 99% zavisi od servisu ktory to auto malo.
Tak som to konzultoval s mechanikom od Citroena (kamarat mojho znameho). Hovori ze u C5 netreba robit ziadne preventivne zasahy. Olej je viec menej celozivotny, staci len kontrolovat jeho hladinu v systeme a pripadne uniky. A ked sa pokazia koule tak to vraj urcite hned pocitim . Takze mi z toho vychadza ze sa mam vlastne iba "modlit k hydraulickemu bohu" aby udrzal cely system co nadlhsie pri zivote
p.s. Dakujem vam za vase prispevky.
Tak som to konzultoval s mechanikom od Citroena (kamarat mojho znameho). Hovori ze u C5 netreba robit ziadne preventivne zasahy. Olej je viec menej celozivotny, staci len kontrolovat jeho hladinu v systeme a pripadne uniky. A ked sa pokazia koule tak to vraj urcite hned pocitim :-). Takze mi z toho vychadza ze sa mam vlastne iba "modlit k hydraulickemu bohu" aby udrzal cely system co nadlhsie pri zivote :-) :-) :-)
p.s. Dakujem vam za vase prispevky.
Neviem či je dôvera k citroen-servismanom ten najlepší počin. Česť výnimkám.
Neviem či je dôvera k citroen-servismanom ten najlepší počin. Česť výnimkám.
Koule na C5 opravdu umím naplnit ... ale je to o ničem, v praxi to není a nebude potřeba.
C5 koule nemá po dobu životnosti své membrány ( cca min. 200 000 km ) téměř žádný únik tlaku ( po 195 000km na předku 1 bar ) Měřil jsem u sedmi C5tek všechny koule a vždy bez úniku. Když má C5 koule velký únik tlaku, tak už je na cestě do šrotu
Majitelé některých C5 si mě stěžovali na "ztuhnutí " podvozku. To podle mne bylo způsobeno velkou vůlí na snímačích výšky (elektro korektory) - nový stojí v Citroenu do 1000,- Kč. Při pohybu se napřed vymezuje vůle a elektronika špatně nastavuje tuhost podvozku ...
Koule na C5 opravdu umím naplnit ... ale je to o ničem, v praxi to není a nebude potřeba.
C5 koule nemá po dobu životnosti své membrány ( cca min. 200 000 km ) téměř žádný únik tlaku ( po 195 000km na předku 1 bar ) Měřil jsem u sedmi C5tek všechny koule a vždy bez úniku. Když má C5 koule velký únik tlaku, tak už je na cestě do šrotu :-)
Majitelé některých C5 si mě stěžovali na "ztuhnutí " podvozku. To podle mne bylo způsobeno velkou vůlí na snímačích výšky (elektro korektory) - nový stojí v Citroenu do 1000,- Kč. Při pohybu se napřed vymezuje vůle a elektronika špatně nastavuje tuhost podvozku ...
To PataMat, hovoril si o nejakych cidlach (potenciometroch) snimania polohy vysky podvozku. Ak ich budem chciet vymenit, budem potom musiet ist aj na Diagnostiku na nastavenie spravnej vysky ? Alebo bude vyska podvozku ako pred tym.
To PataMat, hovoril si o nejakych cidlach (potenciometroch) snimania polohy vysky podvozku. Ak ich budem chciet vymenit, budem potom musiet ist aj na Diagnostiku na nastavenie spravnej vysky ? Alebo bude vyska podvozku ako pred tym.
nahrubo se nastavuje vejška mechanickým seřízením ... pootáčením objímky s táhlem na torzce. Tak pokud se ti podaří nastavit mechanicky přesně, tak si myslím že nemusíš na diagnostiku, chytré manuály píšou, že nastavení mechanicky se provádí když je rozdíl nastavení větší než 10mm a jinak nemší rozdíly se to seřizuje diagnostikou přes počítač v autě . To je tak co o C5 seřízení vejšek vím .
nahrubo se nastavuje vejška mechanickým seřízením ... pootáčením objímky s táhlem na torzce. Tak pokud se ti podaří nastavit mechanicky přesně, tak si myslím že nemusíš na diagnostiku, chytré manuály píšou, že nastavení mechanicky se provádí když je rozdíl nastavení větší než 10mm a jinak nemší rozdíly se to seřizuje diagnostikou přes počítač v autě . To je tak co o C5 seřízení vejšek vím .
Rozmyslal som, ze by som si najskor odmeral na styroch bodoch svetlost podvozku vo vsetkych polohach a az potom by som tie cidla vymenil. Potom by som uz len doladil nastavenie podla nameranych hodnot.
Rozmyslal som, ze by som si najskor odmeral na styroch bodoch svetlost podvozku vo vsetkych polohach a az potom by som tie cidla vymenil. Potom by som uz len doladil nastavenie podla nameranych hodnot.
Auto mi s prichodom chladnejsich dni a noci akosi stvrdlo.Tak som pocas dovolenky cez vianocne sviatky vymenil tie snimace vysky. Vyslo ma to cca 2500 sk a hodinu prace (aj to ĺen preto ze som si meral tie vysky) po vymene snimacov a spojovacich tyciek auto polohovalo ako predtym. Tu je par fotiek .link. Problem stvrdnuteho podvozku som vsak nevyriesil Problem stvrdnuteho podvozku som vsak nevyriesil aci budem menit gule, dofuk uz asi nema vyznam 288 tis km je dost
Auto mi s prichodom chladnejsich dni a noci akosi stvrdlo.Tak som pocas dovolenky cez vianocne sviatky vymenil tie snimace vysky. Vyslo ma to cca 2500 sk a hodinu prace (aj to ĺen preto ze som si meral tie vysky) po vymene snimacov a spojovacich tyciek auto polohovalo ako predtym. Tu je par fotiek http://www.c5club.cz/index.php?gal=40556457&kod=32&ids=igok#pc Problem stvrdnuteho podvozku som vsak nevyriesil :-( Problem stvrdnuteho podvozku som vsak nevyriesil :-( aci budem menit gule, dofuk uz asi nema vyznam 288 tis km je dost